ARBETSLIVSERFARENHET
Arbetsförmedlingen, Arbetsförmedlare, 2009-2020
Bröllops och Festkläder, Bålsta, Eget företag, 2007- 2013
Väsby Sybutik, Upplands Väsby, Försäljare, 2008-2009
Länsarbetsnämnden, Arbetsförmedlare, 2006-2008
Scandic Hotell AB, Hotell Plaza Borås, 2003-2005.
Sif, Västra Götaland, Studerandekontakt/informatör, 2003-2005
Almedahl-Kinna AB, Kinna, Marknadsundersökare, 2004
Äldreboende Prästskogen, Rättvik, Vårdbiträde, 2001-2002
Tällbergsgården Hotell & Pensionat, Leksand, 1999-2000
Ams Ekonomitjänster, Falun, Administratör, 1999
Broströms Blommor Eftr, Rättvik, Försäljare, 1995-1997
Dalateaterns kostymateljé, Falun, Sömmerska, 1996
Hemslöjdsstugan, Rättvik. Försäljning av hemslöjd och souvenirer, 1996
Utbildning
Varptyngdvävstol, Bäckedals Folkhögskola, Sveg, 2018
Textilekonomutbildningen 180 poäng, Högskolan i Borås 2004. Magisterexamen i företagsekonomi, inriktning marknadsföring. Inriktning mot textil- och modebranschen; design, industriell tillverkning, inköp och försäljning.
Textil materiallära, Textilhögskolan i Borås, 2004. Textila materials egenskaper i olika materialblandningar, beredningar och konstruktioner samt studier av nya textila material.
Textil Digital Design, Högskolan i Borås, 2003. Skapande av grafiska dokument bestående av bilder och text med inriktning mot textil och mode.
Framtidsanalys med inriktning mot mode och textil, Högskolan i Borås, 2003. Kunskap och förståelse för arbetet med att förutspå framtida trender i mode och textil. Framtida användning av nya och befintliga textila material i inredning och konfektion.
Kandidat- och Magisteruppsats
Magisteruppsats 2004, Måttanpassad konfektion – En kvantitativ studie av ”Made for me”s kunder och deras behov
AB Anders Westerlind har implementerat ”mass customization” – kundanpassning med konceptet ”Made for me”. Kunden får måttanpassad konfektion som passar hennes behov och önskemål. Syfte var identifiera kunden och vilka behov som blir tillfredsställda.
Kandidatuppsats 2003, Servicekvalitet i klädbutiker – Servicemötets betydelse för kundtillfredsställelse och kundupplevd kvalitet.
Produkter blir allt mer lika i utseende och kvalitet, det är de olika servicefunktionerna i kundrelationen som blir viktig, en god servicekvalitet. Det som kan mätas är kundtillfredsställelsen – det upplevda kundvärdet av kundrelationerna.
FÖRTROENDEUPPDRAG
Brf Apoteksskogen 1, Upplands Väsby, Revisor, 2019
Gunnes Felag, Upplands Väsby, Ledamot, 2019-2020
Vikingaföreningen Österhus Vänner, Österstund, Kassör, 2018-2022
Fackligt arbetsplatsombud, ST, Arlandaregionen, 2015-
Föreningen Knyppelpinnarna, Stockholm, Revisors suppleant, 2008-2019
Studentkåren i Borås, Fullmäktige, Ledamot och Sekreterare, 2001-2005
Studentkåren i Borås, Festföreningen Otyg, Ordförande, 2001
Studentkåren i Borås, Kårkällar´n, Serveringsansvarig, 2001-2002
SPRÅKKUNSKAPER
Svenska: Modersmål.
Engelska: Flytande i tal och skrift.
DATAKUNSKAPER
MS Office – arbetar obehindrat
Mac OsX – Pages, Numbers, iWeb, iPhoto – arbetar obehindrat
Photoshop, Illustratior och Indesign – grundläggande kunskaper
Artworks/Fashion studios – grundläggande kunskaper
SPSS – grundläggande kunskaper
HTML-kodning – grundläggande kunskaper
MS Project – grundläggande kunskaper
AIS – arbetar obehindrat